Supercar-uri LOTUS, noutati de la Geneva
Lotus prezinta la Salonul Auto de la Geneva cele mai noi supercar-uri: Evora Enduro GT, Elise Club Racer si Evora by Mansory. Stilul avangardist, solutiile tehnice ingenioase, performanta, eleganta si nobletea sunt calitatile care confera modelelor Lotus unicitate si atrag admiratia cunoscatorilor. Aceste modele pot fi comandate si in Romania, numai prin Forza Rossa, dealer oficial si exclusiv al marcii britanice pentru tara noastra, Moldova, Serbia si Muntenegru. La doar o saptamana de la inaugurarea showroom-ului Lotus de la Airport Plaza din Otopeni, au fost deja comandate 5 modele, cele mai solicitate fiind Lotus Exige si Evora.
Lotus Evora Enduro GT este unul dintre cele mai performante modele, creat de designerul Nicola Scimeca impreuna cu Divizia Lotus Motorsport. Acesta reprezinta transformarea modelului Evora din varianta destinata Campionatului European FIA GT4 intr-una pentru cursele de anduranta. Conceptul reprezinta punctul de plecare pentru masinile de competitie care urmeaza a fi construite si omologate GT2/GTE pentru competitiile FIA (Federatia Internationala a Automobilului) si ACO (Automobile Club de l’Ouest, organizatorii cursei de 24 de ore de la Le Mans si al Intercontinental Le Mans Cup). Programul de competii al Lotus Evora Endura GT in 2011 cuprinde participarea la cursa de 24 ore de la Nurburgring (23-26 iunie), la cursa de 24 ore de la Spa (28-31 iulie) si la cele de 24 ore de la Silverstone (8-9 octombrie). Pentru 2012, Departamentul Motorsport al Lotus Cars doreste sa angajeze bolidul si in cursele de 24 de ore de la Dubai si Daytona. Lotus Evora Enduro GT are un motor V6 DOCH VVT-i de 4.9 litri aspirat, dispus transversal central spate si preparat de Cosworth. Cu o greutate a intregii masini de numai 1160 kg, motorul are o putere 440 cai putere la 7,000 rpm si un cuplu de 460 Nm la 5,500 rpm. Puterea este trimisa catre puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze secventiale X-TRACK in 6 trepte, in timp ce lista de elemente specifice masinilor de curse GT ce au fost dotate noului concept Lotus Evora Enduro GT include un ambreiaj cu dublu disc, un sistem de evacuare de competitie tratat termic, dar si multe alte componente sport.
Sasiul noului concept Lotus Evora Enduro GT este fabricat din aluminiu, iar suspensia cu doua brate vine cu amortizoare Ohlins si arcuri coaxiale. De asemenea, Lotus Evora Enduro GT a primit jante de 18 inch imbracate in anvelope 24/64-18 – 27/65-18 fata si spate si un sistem de franare de inalta performanta cu discuri duble din aluminiu si etriere cu 6 pistoane pe fata si cu 4 pistoane pe spate. Lotus prezinta si noul model Elise Club Racer, o versiune pe care inginerii au facut-o mai usoara cu 24 de kg decat modelul Elise standard. Atentia pentru cele mai mici detalii si pentru performanta s-a concentrat asupra intregii masini, producatorii reusind sa faca din noul model una dintre cele mai usoare masini de pe piata si cu elemente de design unice. Prin inlaturarea unui izolant fonic, prin schimbarea greutatii scaunelor (care au devenit mai usoare) si a bateriei (derivata din cele folosite in motorsport), iubitorii masinilor sport au acum o masina pe masura pasiunii lor. Pentru prima data o varianta Elise are o setare sport PDM (Dynamic Performance Management) care permite chiar si celor mai putin experimentati conducatori auto sa se simta adevarati piloti. Noul Elise Club Racer marcheaza un nou inceput pentru masinile sport Lotus si este la fel de versatil atat pe drumuri cat si pe pistele de curse.
Tot la Geneva, Lotus Cars prezinta si modelul Evora preparat de Mansory. Colaborarea cu Mansory pentru realizarea unui „Concept Car” este o abordare noua care se bazeaza pe feedback-ul clientilor si pe nevoia lor de a avea masini personalizate. Cu experienta in personalizarea de inalta clasa bazata pe cerintele clientilor exigenti pe acest segment, Mansory a fost o alegere naturala pentru Lotus. Compania ofera perspective valoroase si detine cunostintele tehnice pentru a sprijini procesul de dezvoltare Lotus in acest domeniu extrem de specializat. Dany Bahar, CEO Lotus, a declarat: „2010 a fost inceputul unei noi ere pentru Lotus, iar in 2011 viziunea devine realitate”. O alta premiera la Salonul Auto de la Geneva il reprezinta prototipul modelui LOTUS ESPRIT care a fost prezentat si la inaugurarea oficiala a showroom-ului Lotus din Bucuresti de saptamana trecuta. El va fi comercializat la nivel mondial incepand din 2012.